Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



Handboek nederlandsepers.nl
Hier kunt u uitgebreide, up-to-date en onafhankelijke informatie over bijna 8.000 in Nederland verspreide binnen- en buitenlandse titels ook op het internet raadplegen.

Journalistiek NL
Links voor journalisten.



 


Your Out Online
Nieuws en actualiteiten. Because there is more to explore!



Management forum De Scopist

De Scopist is het management forum van Management Scope, een weblog waarop topjournalisten en gastauteurs hun visie geven over politiek, bedrijfs-, financieel- en economisch nieuws.

Webregio
WebRegio Media is het grootste multimediabedrijf in Noord-Holland. Met zeven regionale internetportalen (www.WebRegio.nl) en twee huis-aan-huisbladen is WebRegio Media de belangrijkste speler op het gebied van nieuws en informatie met een regionale invalshoek.

Medianieuwtjes
Medianieuws uit binnen- en buitenland.

DeFotojournalist.nl
Online journalistieke beeldbank van Nederland. Hier vind je snel en gemakkelijk de foto of fotograaf die je zoekt.


 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]

 Mediacourant.nl  
Daphne Deckers boos op millennials met mineraalwater
Daphne Deckers ergert zich mateloos aan yuppen die op straat rondlopen met waterflesjes. Ze vindt dat zij gewoon water moeten drinken uit de kraan. Dat zegt de voormalig presentatrice van Boulevard in haar column in de Vrouw. Deckers realiseert zich soms dat ze nu echt ouder wordt. “Dat heb ik ook bij een aantal huidige culturele […]

Prem reageert op ?mislukte witte muts? Angela de Jong
Prem Radhakishun vindt het ‘infaam en abject’ dat Angela de Jong, de tv-criticus van het AD, hem neerzet als een racist. Dat heeft hij afgelopen nacht gezegd in het programma Zwarte Prietpraat op NPO Radio 1. Radhakishun brandde de tv-kenner vorige week genadeloos af tijdens een telefoongesprek met Humberto Tan; hij noemde haar een ‘mislukte witte […]

 Mediaonderzoek.nl  
Aandeel online ad spend boven 50%

Vandaag kwamen IAB en Deloitte weer met hun jaaroverzicht ‘Ad Spend‘, dit keer editie 2017. Om maar meteen met de digitale deur in huis te vallen: +9% bij een budget van ? 1,8 miljard. In Nederland dan hè, vorig jaar. De afzenders nemen alvast een voorschot op de cijfers van de andere mediumtypen die nog gepubliceerd moeten worden en stellen dat online nu groter is dan “alle andere traditionele mediumtypen samen”. Hangt uiteraard ook af van de definitie, maar dat online een groot aandeel heeft mag wel duidelijk zijn.

IAB en Deloitte noemen verder als bijzondere uitkomsten de explosieve groei van +116% van Digital Out of Home advertising (DOOH) en de afvlakking van de groei van programmatic in de tweede helft van 2017.

In onderstaande grafiek staan de cijfers met ook een prognose voor 2018:

Bron: IAB/Deloitte

De totale markt zal in 2018 met 3% groeien volgens de inschattingen van Deloitte en IAB. Het aandeel van online zal dit jaar verder groeien naar 54%. In 2017 is dit 51%.

Uit de zojuist gepubliceerde cijfers blijkt verder dat paid search adverteren ook in 2017 de grootste categorie binnen online advertising is (46%). Daarnaast laat search ook de grootste groei zien (+12%). De advertentie-uitgaven voor display en classifieds stegen respectievelijk met +7% en +3%.

De afzenders van het rapport zien steeds meer budget weglekken van de traditionele media naar de online equivalenten. Online video bijvoorbeeld groeide met 40%, daar waar televisie 5% inlevert. Dat is overigens inclusief de groei van online video, voor zover dat voor de televisiezenders betreft.  Digital radio groeit met +25% terwijl de reguliere spotbestedingen nauwelijks groei laten zien. Slechts ? 1,5 miljoen op een totaalbudget van ? 215 miljoen.

Digital Out of Home verdubbelde ruim (+116%) waarmee het aandeel ‘D’ binnen ‘OOH’ uitkomt op 11%. In 2016 was dit 5%.

Het hele rapport is hier te downloaden. Mooi overzicht weer.

The post Aandeel online ad spend boven 50% appeared first on Mediaonderzoek.nl.


 Zappen  
Leuke nieuwe films uit 2017
In plaats van televisie komen deze keer films uit 2017 aan bod. Hieronder een lijstje van een 5-tal films die ...... Lees verder: Leuke nieuwe films uit 2017

Bedankt en tot ziens!
Om maar met de deur in huis te vallen: dit is het laatste bericht dat ik op deze blog schrijf. ...... Lees verder: Bedankt en tot ziens!

Martijn Koning invaller Marieke Elsinga bij RTL Late Night
De zomer komt eraan en dat betekent dat vaste gezichten van dagelijkse programma's er even tussenuit gaan. Zo ook Marieke ...... Lees verder: Martijn Koning invaller Marieke Elsinga bij RTL Late Night

Kim-Lian olifant in de porseleinkast in Verzamelkoorts
Kim-Lian van der Meij begint vanavond aan haar human interest-programma Verzamelkoorts. Met 2 miljoen verzamelaars in Nederland moeten er veel ...... Lees verder: Kim-Lian olifant in de porseleinkast in Verzamelkoorts

Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden
Vacatures
Media Vacatures
Experteer biedt u exclusieve vacatures vanaf € 60.000. Profiteer van het gevarieerde aanbod en krijg toegang tot vooraanstaande headhunters.


   
 Media.nl  
STER reclameomzet 214 miljoen euro in 2010

De Publieke Omroep was vorig jaar goed voor een reclame omzet van 214 miljoen euro. Dit bedrag is omgezet door de STER aan radio, tv en online reclame in 2010.

De omzet van de STER is hiermee 24 miljoen euro hoger dan in 2009. In 2008 bedroeg de omzet nog 226 miljoen euro.

Met de bundeling van TV, radio en internetsites is de STER de grootste aanbieder van reclamezendtijd in Nederland.

Bron: STER